Tervezett POS és VPOS karbantartás!

DÁTUM napon ÓRAKEZD és ÓRAVÉG között tervezett karbantartás miatt INTERVALLUM perc idősávban mind a fizikai POS és virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek/kerülhetnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett POS és VPOS karbantartás!

2024. május 19. napon hajnali 02:00 és 03:15 között tervezett karbantartás miatt maximum 45 perc, valamint 2024. május 20-án hajnali 2 és 5 óra között maximum 5 perc idősávban mind a fizikai POS és virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülhetnek. Köszönjük megértésüket!

Virtuális POS (VPOS) technikai fennakadás!

2024 május 16. napon 07:40 órai kezdettel technikai hibát észleltünk a virtuális POS (VPOS) terminál szolgáltatásban, melynek hatására az online fizetési felületen bonyolított tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk. A probléma a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti.

Tervezett POS és VPOS karbantartás!

2024. május 20. napon hajnali 2 és 5 óra között maximum 5 perc idősávban mind a fizikai POS és virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülhetnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett fizikai POS karbantartás!

2024. május 19. napon hajnali 2 és 3 óra között tervezett karbantartás miatt maximum 45 perc idősávban a fizikai POS terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A fizikai terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülhetnek . A karbantartás a virtuális POS (VPOS), valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti.

Köszönjük megértésüket!

Virtuális POS (VPOS) technikai fennakadás!

Technikai hibát észleltünk a virtuális POS (VPOS) terminál szolgáltatásban, melynek hatására az online fizetési felületen bonyolított tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk. A probléma a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti.

Tervezett K&H POS24 webes alkalmazás karbantartás!

2024. május 14. napon este 21:00 órai kezdettel max 5 perc idősávban a fizikai POS és virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Ugyanezen napon 22:00 óra kezdettel tervezett karbantartás miatt 2 perc idősávban a K&H POS24 webes alkalmazás ideiglenesen nem lesz elérhető. Köszönjük megértésüket!

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. május 14. napon hajnali 4 és 5 között tervezett karbantartás miatt 4x1 (maximum 4x3) perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülhetnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

Planned virtual POS (VPOS) maintenance!

Due to scheduled maintenance between 4am and 5am on 14th May 2024, the card acceptance service will be temporarily unavailable for 4x1 (maximum 4x3) minutes time slot at virtual POS (VPOS) terminals. Transactions at virtual POS terminals may be rejected during this period. Physical POS and SoftPOS terminals will not be affected by the maintenance. Thank you for your understanding!

Fizikai POS technikai fennakadás!

Technikai hibát észleltünk a fizikai POS terminál szolgáltatásban, melynek hatására a terminálokon bonyolított tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk. A probléma a virtuális POS (VPOS), valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti.

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

ÉÉÉÉ. HÓNAP NAP napon ÓRAKEZD és ÓRAVÉG között tervezett karbantartás miatt INTERVALLUM perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek/kerülhetnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. május 14. napo⁣n⁣ ⁣hajnali 4 ⁣⁣és ⁣5 ⁣⁣k⁣özött tervezett karbantartás miatt 4x1 (maximum 4x3) perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülhetnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

Tervezett K&H POS24 webes alkalmazás karbantartás!

DÁTUM napon ÓRAKEZD és ÓRAVÉG között tervezett karbantartás miatt INTERVALLUM perc idősávban a K&H POS24 webes alkalmazás ideiglenesen nem lesz elérhető. Köszönjük megértésüket!

SoftPOS technikai fennakadás!

Technikai hibát észleltünk a SoftPOS terminál szolgáltatásban, melynek hatására a SoftPOS terminálokon bonyolított tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk. A probléma a fizikai POS, valamint virtuális POS (VPOS) terminálok működését nem érinti.

K&H Bank által kibocsátott bankkártyákkal kapcsolatos információ

2024. június 8. 6:00 és 2024. június 9. 12:00 között a K&H Bank fejlesztését végez a saját informatikai rendszerein. A fejlesztés nem érinti a K&H bankkártya-elfogadás által nyújtott szolgáltatásokat, a tranzakciók elfogadása a fizikai POS, virtuális POS (VPOS) és SoftPOS termináljainkon ezen időszakban is zökkenőmentesen történik, azonban a K&H Bank által kibocsátott bankkártyákkal történő tranzakciók (személyes, online) esetén korlátozások várhatóak. Bővebb információ

K&H POS24 webes alkalmazás technikai fennakadás!

Technikai hibát észleltünk a K&H POS24 webes alkalmazás működésében. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk.

K&H POS24 webapplication technical error!

A technical error has been detected in the K&H POS24 webapplication. We are working to detect and correct this error as a matter of priority.

Technikai hiba!

A fizikai és VPOS szolgáltatás technikai okok miatt szünetel! IT-s kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán! Köszönjük megértésüket!

Tervezett karbantartás!

DÁTUM napon ÓRAKEZD és ÓRAVÉG között tervezett karbantartás miatt INTERVALLUM perc idősávban mind a fizikai POS, a virtuális POS (VPOS) és SoftPOS terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek/kerülhetnek. Köszönjük megértésüket!

Fizikai POS és virtuális POS (VPOS) fennakadás!

Technikai hibát észleltünk a fizikai POS terminál szolgáltatásban, melynek hatására a terminálokon bonyolított tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk. A probléma a SoftPOS terminálok működését nem érinti.

Tervezett karbantartás!

2024. június 16. napon 23:00 és 23:30 között tervezett karbantartás miatt max. 15 perc idősávban mind a fizikai POS, a virtuális POS (VPOS) és SoftPOS terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett karbantartás!

2024. június 23. napon 23:00 és 13:30 között tervezett karbantartás miatt max 15 perc idősávban mind a fizikai POS, a virtuális POS (VPOS) és SoftPOS terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett karbantartás!

2024. február 26. napon hajnali 1 óra 15 perc és 1 óra 45 perc között tervezett karbantartás miatt, maximum 30 perc idősávban mind a fizikai POS, mind a virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett karbantartás!

2024. február 24. és 2024. február 26. napokon hajnali 1 óra 15 perc és 1 óra 45 perc között tervezett karbantartás miatt, maximum 30 perc idősávban mind a fizikai POS, mind a virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Köszönjük megértésüket! 

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. március 5. napon hajnali 4 és hajnali 5 óra között tervezett karbantartás miatt maximum 5-10 perc idősávban a virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek.

Köszönjük megértésüket!

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. március 26. napon hajnali 4 és hajnali 5 óra között tervezett karbantartás miatt 2-3 perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

Tervezett fizikai POS karbantartás!

DÁTUM napon ÓRAKEZD és ÓRAVÉG között tervezett karbantartás miatt INTERVALLUM perc idősávban a fizikai POS terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A fizikai terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek/kerülhetnek . A karbantartás a virtuális POS (VPOS), valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti.

Köszönjük megértésüket!

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. március 19. napon hajnali 4 és hajnali 5 óra között tervezett karbantartás miatt 2-3 perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. március 21. napon hajnali 4 és hajnali 5 óra között tervezett karbantartás miatt 2-3 perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

K&H POS24 webes alkalmazás technikai fennakadás!

2024. április 22-én napon 12:00 órai kezdettel technikai hibát észleltünk a K&H POS24 webes alkalmazás működésében. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk.

Tervezett karbantartás!

2024.04.29. napon hajnali 1:00 és 4:00 között, valamint 2024.04.30. és 2024.05.01. napokon hajnali 1:00 és 1:15 között tervezett karbantartás miatt maximum 15 perc idősávban mind a fizikai POS, a virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett karbantartás!

2024.04.30. és 2024.05.01. közötti napokon hajnali 1:00 és 1:15 között tervezett karbantartás miatt maximum 15 perc idősávban mind a fizikai POS, a virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. Köszönjük megértésüket!

Tervezett virtuális POS (VPOS) karbantartás!

2024. április 16. napon hajnali 4 és hajnali 5 óra között tervezett karbantartás miatt 3-5 perc idősávban a virtuális POS terminálokon (VPOS) a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A virtuális terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek. A karbantartás a fizikai POS, valamint SoftPOS terminálok működését nem érinti. Köszönjük megértésüket!

K&H POS24 webes alkalmazás technikai fennakadás!

2024. április 22-én napon 12:00 órai kezdettel technikai hibát észleltünk a K&H POS24 webes alkalmazás működésében. A hiba felderítésén és javításán kiemelten dolgozunk.

Kedves Ügyfelünk!

Ezúton tájékoztatjuk, hogy fizikai POS,-VPOS terminálokon, valamint a POS 24 rendszerünkön keresztül a szolgáltatás nem elérhető. Kollégáink a hiba elhárításán kiemelt prioritással dolgoznak. Köszönjük szépen megértésüket és türelmüket!

Tervezett karbantartás!

Tervezett karbantartás!

2024.05.01. napon hajnali 1:00 és 1:15 között tervezett karbantartás miatt maximum 15 perc idősávban mind a fizikai POS, a virtuális POS (VPOS) terminálokon a bankkártya elfogadás szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg nem lesz elérhető. A terminálokon végrehajtott tranzakciók ezen időszak alatt elutasításra kerülnek.

Köszönjük megértésüket!

Planned maintenance!

Due to scheduled maintenance between 1:00AM and 1:15AM on 1st May 2024, the card acceptance service will be temporarily unavailable for maximum 15 minutes time slot at physical POS, virtual POS (VPOS) terminals. Transactions at terminals will be rejected during this period. Thank you for your understanding!

hirek_sca_640x400.jpg

tájékoztatás az erős ügyfélhitelesítés bevezetéséről

előzmények

A 2015. november 25-i 2015/2366 számú Európai Uniós direktíva (Payment Services Directive – PSD2) előírja az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication – SCA) bevezetését 2019. szeptember 14-től, minden Európai Gazdasági Térségen belül kibocsátott készpénz-helyettesítő fizetőeszköz elfogadása során.

A szabályozás mind a fizikai POS terminálokat használó kereskedőket, mind az internetes felületeken biztosított ún. virtuális POS bankkártya-elfogadás szolgáltatásra szerződött kereskedői partnereinket érinti.

mit jelent az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication - SCA)?

Az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések és az elektronikus fizetési műveletek során, melynek következtében bárhol történik meg a bankkártyás vásárlás, a tranzakciót kizárólag a bankkártya használatára jogosult személy, azaz a kártyabirtokos hitelesítheti.

Az erős ügyfélhitelesítés az online bankkártyás fizetés, a fizikai környezetben történő, egyérintéses fizetés, valamint a nem kártya alapú elektronikus fizetési műveletekre kerül bevezetésre (pl. K&H mobilbank, iCsekk, Díjnet).

hogyan érinti ez a változás a fizikai elfogadó helyeket, POS terminálokat?

2019. szeptember 1. után többször előfordulhat, hogy az 5 000 forintot nem meghaladó, érintéses fizetés esetén is szükség lesz a kártyabirtokos PIN kódjának bekérésére. Ennek oka, hogy a bankkártya kibocsátók a biztonság fokozása érdekében rendszereikben további limiteket állítanak be az érintéses típusú fizetésekre is, mely alapján a 150 eurónak megfelelő forint érték feletti összeg esetén, illetve minden 5. érintéses tranzakció után a kibocsátó a kártyabirtokos beazonosítása céljából PIN kód megadását kérheti.

Amennyiben a tranzakció értéke a kibocsátók által beállított limitet meghaladja, a 96-os kódú válaszüzenetet kapnak elfogadói partnereink a tranzakció során. Ebben az esetben a bankkártya chip kártya olvasóba történő elhelyezésével (kontaktusos módon) szükséges újraindítani a tranzakciót, ekkor a kártyabirtokosnak meg kell adnia a PIN kódját.

A chipes bankkártyák esetében megszűnik a mágnescsíkon alapuló elfogadás, szemben a korábbi gyakorlattal, ahol még a chip meghibásodása esetén a mágnescsík lehúzásával is volt lehetőség a kereskedőknél a bankkártya elfogadásra.

milyen változásra kell számítani az internetes (virtuális POS) kereskedők esetén?

A K&H által biztosított ún. Payment Gateway szolgáltatásra leszerződött kereskedői partnereink esetében gondoskodunk a rendszer tovább fejlesztéséről, ugyanakkor a jogszabályi megfeleléshez az is szükséges, hogy a kereskedő weboldala a tranzakció során átadja a K&H részére a kártyabritokosok adatai közül az ún. kötelező adatelemeket, melyek a következők:

  • a kártyabirtokos kereskedő oldali regisztrációjának módja
  • a kártyabirtokos számlázási címe
  • a kártyabirtokos e-mail címe

A kártyabirtokos ezen adatainak ismeretében tudja eldönteni a bankkártyát kibocsátó bank, hogy kockázati alapon kér-e a kártyabirtokosától a tranzakció során erős ügyfélazonosítást.

Ahhoz, hogy a jogszabályi kötelezettségnek eleget tegyünk, az online bankkártyás fizetések tekintetében a bankártya-elfogadói rendszerben további fejlesztések szükségesek. A fejlesztések következtében rendszerünk képes lesz a jogszabály által előírt, eddig át nem adott kártyabirtokosi adatok fogadására is. A Payment Gateway módosított illesztési specifikációját weboldalunkon tesszük majd közzé.

mikor várható az erős ügyfélhitelesítés bevezetése az online vásárlásokra?

A PSD2 online vásárlásra, azaz virtuális POS elfogadásra vonatkozó elvárásai 2019. szeptember 14-én életbe lépnek, azonban az Európai Bankhatóság (European Banking Authority – EBA) lehetőséget biztosított a nemzeti hatóságok számára, hogy egyedi felkészülési időt adjanak a pénzforgalmi szolgáltatók számára a bankkártyákkal kezdeményezett elektronikus ekereskedelmi fizetéseknél az erős ügyfélhitelesítés alkalmazására. A határidő módosítás a fizikai POS terminálokra nem vonatkozik.

Az MNB a Magyar Bankszövetségen keresztül 2019. nyarán egyeztetett a hazai bankokkal az online vásárláshoz kapcsolódó erős ügyfélhitelesítés bevezetésével kapcsolatban. Az egyeztetések alapján 2020 szeptemberéig az MNB további 12 hónap felkészülési időt biztosított az online vásárlásoknál az erős ügyfélhitelesítés bevezetésére és a jövőben további megbeszélések várhatóak az európai szintű egyeztetések függvényében. A K&H folyamatosan részt vesz az e-kereskedelmi fizetéseknél alkalmazott erős ügyfélhitelesítésről szóló iparági megbeszéléseken. A K&H az erős ügyfélhitelesítés bevezetésének pontos dátumával, a hatóságok közti későbbi egyetetések eredményével és minden további szükséges tudnivalóval kapcsolatban amint lehetséges tájékoztatja Önöket.

A PSD2 bevezetésével kapcsolatos bővebb tájékoztatás a Magyar Nemzeti Bank honlapján gyakran ismételt kérdések formájában érhető el.


ajánlott bejegyzések

figyelemfelhívás a kereskedőket érintő jogszabályi előírásról

MNB szabályozás értelmében, bankkártya használata esetén a kereskedőknek tilos bármilyen többletdíjat, költséget felszámítaniuk a vásárlóknak.

figyelemfelhívás az online pénztárgépet használó kereskedők számára

Az online pénztárgépet használók 2021. január 1-től kötelesek elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani vásárlóik számára.

hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelünkre, ha szeretnél értesülni a bankkártya elfogadással, innovatív fizetésekkel kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek üzleti ajánlataink!

    Praktikus tanácsok, érdekes cikkek, izgalmas játékok, gyors segítségnyújtás- ezek várnak rád Magyarország egyik vezető pénzintézetének hivatalos Facebook oldalán.

    Légy tagja közösségünknek és #döntsokosan!