Amennyiben Önnek a K&H Bankkal fizikai POS szolgáltatásra vonatkozó Fizetőkártya Elfogadói Szerződése van úgy kérjük, olvassa el figyelmesen tájékoztatónkat. Amennyiben a migrációról még nem kapott hivatalos értesítést, vagy kérdése merül fel, úgy kérjük, hívja a K&H Bank 0-24 órában elérhető telefonos ügyfélszolgálatát a +361/20/30/70/335-3355 telefonszámon.
FONTOS VÁLTOZÁS! Ügyféltájékoztató átszerződési határidő módosulásról
Ügyféltájékoztató és K&H BANK felmondás migrációból kimaradt fizikai POS átszerződéshez
K&H Bank ügyféltájékoztató levél
POS terminálok software cserét bemutató segédlete
Előfoglalás tranzakciók lezárása tájékoztató
Előengedély és MO-TO tranzakciók leírása
POS (Thelium) használati útmutató előengedély kezeléssel
Tájékoztató ügyfélazonosításról
Tájékoztató ügyfélazonosításról, nyilatkozattétel adatátadásról
Tájékoztató ügyfélazonosításról, nyilatkozat
Tájékoztató fizikai POS átszerződésről
előzmény
A KBC Csoport magyarországi leányvállalata, a K&H Bank, és a KBC Csoport csehországi leányvállalata, a CSOB úgy döntött, hogy testvérvállalatként összefog egymással, és 2020 második felétől a K&H bankkártya-elfogadási üzletága a CSOB magyarországi leányvállalataként, K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. néven folytatja tovább működését.
K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. MNB tevékenységi engedély száma: H-EN-I-567/2020.
- a fizikai POS migráció átszerződési folyamat lépései
1. "Nyilatkozat" cégszerű aláírása és visszaküldése a K&H Bank Zrt. részére
Annak érdekében, hogy a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. a fizikai POS szolgáltatásra vonatkozó Fizetési kártyaelfogadói szerződést – a K&H Bankkal Zrt. fennálló szerződésük alapján – az Önök személyes bevonása nélkül előállítsa és megküldhesse az Önök részére a „Nyilatkozat” kitöltött és cégszerűen aláírt eredeti példányát, 2021. április 9-ig az alábbi címre kell visszaküldeni:
K&H Bank Zrt. Bankkártya elfogadás „POS Nyilatkozat” 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.
- miért van szükség az Önök nyilatkozatára?
A cégszerűen aláírt és visszaküldött nyilatkozat alapján a K&H Bank az Önökkel kötött és jelenleg érvényben lévő Fizetőkártya-elfogadói szerződést és valamennyi kapcsolódó dokumentációt, adatot átadja a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. részére, így a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.-nek módjában áll Önökkel olyan módon ügyfélkapcsolatot létesíteni és a szerződést előkészíteni, hogy a Cégük képviselőinek nem szükséges személyesen megjelenniük és okiratokat bemutatniuk.
Felhívjuk azonban szíves figyelmüket, hogy amennyiben a Nyilatkozat alapján átadott adatok és dokumentumok (már) nem felelnek meg a valóságnak, pl. az adatokban időközben változás következett be, úgy a személyes azonosítás pótlását a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. kezdeményezni fogja.
- mi történik a nyilatkozat visszaküldését követően?
Az Önök visszaküldött Nyilatkozata alapján a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. az Önök és a K&H Bank Zrt. között jelenleg fennálló szerződés alapján előállítja az új POS szolgáltatásra vonatkozó Fizetési kártya-elfogadói szerződést, vagy már meglévő VPOS szolgáltatás esetén a fizikai POS-re vonatkozó kiegészítést. Az új szerződést a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. 2021. április és május hónapok során küldi ki az Önök számára. A K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. és Önök közötti Fizetési kártya-elfogadói szerződés azon a napon lép hatályba, amely napon Önök számára a POS terminál szoftvere az alábbiak szerint frissül.
- mi az átszerződés határideje?
annak érdekében, hogy a zökkenőmentes átállás megvalósuljon, az átszerződés határideje 2021. május 31.
- hogy szűnik meg az Önök K&H Bankkal fennálló Fizetőkártya-elfogadói szerződése?
Tekintettel arra, hogy a K&H Bank a POS elfogadás szolgáltatását 2021. július 10. napján megszünteti, ezért a fennálló fizikai POS szolgáltatásra vonatkozó szerződést a K&H Bank tájékoztató levelében foglaltan, 2 (két) hónapos felmondási határidő figyelembevételével, 2020. július 10. napjára felmondja, és a fizikai POS szolgáltatásra vonatkozó szerződés 2021. július 10-i hatállyal megszűnik.
Amennyiben a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.-vel az új POS szerződést aláírják és a fizikai POS szolgáltatás élesben elindul, a K&H Bankkal jelenleg fennálló POS szerződés közös megegyezéssel kerül megszüntetésre. A szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséről szóló megállapodás tervezetét Önök egyidejűleg kapják meg a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. által előállított szerződéstervezettel.
- mi nem változik átszerződés esetén?
Az átszerződést követően nem változik az:
- kereskedői azonosító (központi MID)
- üzletazonosító (shop MID)
- POS terminál azonosító (TID)
- hogy alakul az átszerződést megelőző tranzakciókért való felelősség?
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az állomány-átruházással a Bank és Önök között kötött Fizetőkártya-elfogadói szerződés megszűnik. Ugyanakkor a Fizetőkártya-elfogadói szerződés általános feltételei 11.8. pontja szerint a szerződés megszűnése nem érinti a feleknek a Fizetőkártya-elfogadói Szerződés megszűnése előtt történt, kártyával végrehajtott tranzakciókkal, illetve az ezen tranzakciók ellenértékének kiegyenlítésével kapcsolatos felelősségét, kötelezettségeit. Ennek megfelelően a Bank jogosult a kereskedőket közvetlenül megkeresni, amennyiben az átruházást követően az átruházást megelőző tranzakció vonatkozásában reklamáció érkezik a Bankhoz. Kérjük az ilyen esetek gördülékeny megoldásához fokozott együttműködésüket.
- mi történik ezt követően?
Amennyiben a fentieknek megfelelően az Önök POS terminálján már a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. szoftvere működik, úgy Önök már a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. ügyfelei, ezzel a K&H Bank Zrt.-vel a fizetőkártya-elfogadói szolgáltatásra kötött megállapodásuk és együttműködésük lezárul.
2. új szoftver kerül a jelenlegi POS terminálokra
A K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. az átszerződtetést követően 2021. július 10-ig a jelenlegi POS terminálokat új szoftverrel látja el. Az új POS szoftver automatikusan, központi letöltéssel kerül telepítésre a meglévő POS terminálokra. Az automatikus letöltést követően az Önök POS terminálján végrehajtott fizetőkártyás tranzakciókat már a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. bonyolítja és számolja el. Ahhoz, hogy a POS terminálok működése az átszerződés során zavartalan legyen, kérjük, hogy az alábbiakra különösen legyenek figyelemmel:
- a POS terminálok használatra kész állapotban legyenek, azaz GPRS POS terminálok esetén töltőn, vagy az akkumulátorok feltöltött állapotban legyenek, míg az asztali POS terminálok az elektromos hálózatra illetve az internethez csatlakozzanak
- azon kereskedőknél, ahol az internet külön hálózaton érhető el és az egyben tűzfal szabállyal védett, ott speciálisan engedélyezni kell a POS terminál által hívó IP címet. Az IP cím itt érhető el.
- különös tekintettel a fent megadott időpontot megelőző esti üzletzáráskor, sikeres banki napzárást követően, automatikusan indul a szoftver csere, a terminál kijelzőjén az alábbi üzenet látható: „Software Updater Connecting Please wait…” – kérjük, ezt ne szakítsák meg
Sikeres szoftver letöltést követően a POS terminál kijelzőjén az – Üdvözli Önt a K&H Bank felirat helyett – egy színes K&H logó jelenik meg, a slipeken pedig a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. neve.
mi a teendő, ha 2021. július 10-ét követően nem a fentieket tapasztalja?
Amennyiben 2021. július 10-ét követően az új POS szoftver letöltése sikertelen, úgy kérjük, hogy
- először ellenőrizzék, hogy az asztali POS terminál feszültség alatt van-e, azaz csatlakozik-e az elektromos hálózathoz, illetve az Internet beállításai megfelelőek-e.
- a GPRS POS terminál esetén ellenőrizzék, hogy a POS terminál töltőn vagy az akkumulátor megfelelően feltöltött állapotban van-e.
- indítsanak egy banki napzárást! Sikeres napzárás után automatikusan indul a szoftver csere. A terminál kijelzőjén az alábbi üzenet látható: „Software Updater Connecting Please wait…” -kérjük ezt ne szakítsák meg!
Amennyiben a fentiek ellenére a POS szoftver letöltése sikertelen, úgy kérjük, hogy hívják a POS terminálok működését támogató ügyfélszolgálatunkat.
Készítettünk egy segédletet, amiben lépésről-lépésre nyomon követhető POS terminálok átállásának folyamata! Kattintson ide a software cserét bemutató segédlet megnyitásához!
3. DCC (dinamic currency conversion)
Az állomány-átruházást követően a DCC kezelését a piaci gyakorlatnak megfelelően a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. nem visszatérítésként, hanem a felszámított jutalékba építve, csökkentett jutalék formájában bocsátja az (ezen szolgáltatást igénybe vevő) ügyfelek rendelkezésére.
4. tranzakciók elszámolásának kivonata
Amennyiben a bankkártyás tranzakciók elszámolásának kivonatát a K&H Bank Zrt. e-posta felületére kérték, úgy ez a lehetőség megszűnik. Helyette a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. a weben keresztül elérhető felületén, a K&H POS 24 alkalmazásban biztosítja az elektronikus kivonatok és tranzakciók elérhetőségét, a tranzakciók elszámolása pedig T+1 munkanapon belül történik meg.
A K&H POS24 alkalmazás egy innovatív internetes felhasználói felület, ahol
- a kereskedők élőben megtekinthetik az egyes üzleteik POS/VPOS termináljaikat
- lekérdezhetik kivonataikat
- meghatározott riportok alapján figyelemmel kísérhetik a végrehajtott kártyás tranzakciókat már 10 perccel később azok megtörténtét követően
- a K&H POS24 alkalmazásban ügyfeleink maguk állíthatják be és menedzselhetik a kivonatokat és tranzakciókat elérő felhasználókat is
A rendszer Felhasználói kézikönyve itt érhető el. A belépéshez szükséges első jelszó a K&H Bank Zrt. rendszereiben rögzített pénzügyi kapcsolattartó mobiltelefon számára kerül megküldésre. Kérjük, hogy gondoskodjanak a telefonszám aktualizálásáról, a gördülékeny belépés érdekében.
Tájékoztatjuk, hogy a K&H e-posta szolgáltatásra vonatkozó Önökkel kötött szerződés – amennyiben Bankunkkal egyéb pénzügyi szolgáltatásra irányuló szerződése nem áll fenn – a K&H Bankkal kötött Fizetőkártya-elfogadói szerződés megszűnését követően megszüntetésre fog kerülni. Erről a K&H Bank külön tájékoztatást fog küldeni az érintett Ügyfeleknek.
K&H SZÉP kártya elfogadói szerződés
K&H Bankkal változatlan marad a SZÉP kártya elfogadói szerződés.
Amennyiben az Önök által használt POS terminálok K&H SZÉP Kártyát is elfogadnak, az állomány-átruházás nem érinti a K&H SZÉP Kártya elfogadói szerződéseket. Így ezek elfogadásában változás nem történik. A K&H Bank Zrt.-t a K&H SZÉP Kártya szerződéssel és ügyintézéssel kapcsolatban a megszokott elérhetőségeken érheti el: e-mailben a szepkartya@kh.hu címen, telefonon a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat a +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámon, a 7-es menüpont kiválasztásával. A K&H SZÉP Kártyával kapcsolatos információk a kh.hu/szepkartya weboldalon találhatóak meg.
Kérdése van a fizikai POS migrációval kapcsolatban? Kérjük, hívja a K&H Bank 0-24 órában elérhető Telecenterét a +36/1/20/30/70/ 335-33-55 ös telefonszámon!